torsdag 13 maj 2010

Mitt första kök


Det här är mitt första kök som jag har gjort (min sambo fick såga till och sätta ihop det åt mig)
Det är faktiskt ett riktigt fönster av glas med trälister runtom och sedan satt ett vykort bakom så att man får en illusion av att det nästan är på riktigt.
Det är panel på väggarna gjorda av lister.
Soffan, skänken, skåpet och spisen är gjorda av papp, tro det eller ej.
Hyllan, bordet och stolarna är av trä med handbroderade sitsar.
Gardinen är broderad på 5 cm aidaband



Mattan har jag broderat med moulinégarn på 11-trådigt beigegrönt linne

Duken är broderad på hardangerväv
Ljusstakarna på bordet är av ekollonskal, mossa och riktiga ljus av stearin
Korgen på stolen är gjord av papper

Katten är gjord av cernitlera och korgen av räknelinne
Mattan är av juteväv som är splitsad och flätad och sedan lagt runt i en oval
Löparen är broderad på hardangerväv
Kudden i soffan är lappteknik på riktigt
Julstjärnan är av papper, ljusstaken av innehållet i mitten på ett värmeljus, med virkad ljusmanschett
Krukorna är ljushållare med eterneller och plastblommor
Formarna är av aluminium, handdukarna broderade på hardangerväv
Grytlapparna är virkade, sockerkringlorna är av cernitlera och sockret är av salt
Tändsticksasken och mattan är av papper
Korgen är av fanér med riktiga träbitar i

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar